Végleges az Xbox One specifikációja
A Microsoft és az AMD a processzormagokból is kifacsart némi extrát az eredeti tervekhez képest.
A Microsoft a Citi Global Technology konferencián bejelentette, hogy az Xbox One tömeggyártása már megkezdődött, és a konzolhoz használt APU paraméterei is teljesen végleges formát öntöttek. A specifikációk érvényesítésére minden bizonnyal már hetekkel ezelőtt sor került, de a Microsoft csak most határozta el magát az órajelek leleplezésére. Az idő pedig egy fontos tényező, ugyanis lényeges szempont, hogy a Sony a PlayStation 4-et már ne tudja módosítani a frissen kiderült adatok miatt.

Az Xbox One APU-ja
A korábban részletezett felépítés mellett kijelenthető, hogy az Xbox One nyolc darab processzormagja 1,75 GHz-es órajelen ketyeg, míg a grafikus vezérlő 853 MHz-en üzemel. Az összes adat birtokában fel lehet állítani az Xbox One specifikációját, melyet az alábbi táblázatban meg is tettünk:
| Platform | Xbox One |
|---|---|
| Felhasznált lapka | speciális AMD APU |
| Processzorarchitektúra |
AMD Jaguar |
| Processzormagok száma | 8 |
| L2 gyorsítótár mérete | 2 x 2 MB |
| Processzormagok órajele | 1,75 GHz |
| CPU számítási teljesítménye | 112 GFLOPS |
| Integrált grafikus vezérlő (IGP) | AMD GCN architektúra |
| Grafikus parancsprocesszorok száma | 2 |
| Compute parancsprocesszorok száma | 2 |
| CU-k száma | 12 |
| Shader részelemek száma | 768 |
| Textúrázó csatornák száma | 48 |
| Blending egységek száma | 16 |
| IGP magórajele | 853 MHz |
| IGP számítási teljesítménye | 1310,2 GFLOPS |
| Háromszög-feldolgozás sebessége | 1,71 milliárd/másodperc |
| Pixel kitöltési sebesség | 13,6 gigapixel/másodperc |
| Texel kitöltési sebesség | 40,9 gigatexel/másodperc |
| Beágyazott memória az IGP-nek | 32 MB ESRAM |
| ESRAM maximális sávszélessége | 218,4 GB/s |
| Rendszermemória kapacitása | 8 GB |
| Rendszermemória típusa | DDR3 |
| Memóriabusz | 256 bit |
| Rendszermemória effektív órajele | 2133 MHz |
| Rendszermemória sávszélessége | 68,3 GB/s |
| SHAPE hangprocesszor | négy Tensilica DSP |
| Hangprocesszor számítási teljesítménye | 15,4 GFLOPS |
A végső adatok ismeretében a Microsoft és az AMD potens kis hardvert rakott össze az Xbox One-hoz. Egyedül a központi processzormagok teljesítménye tűnik kevésnek, de mivel a cél az volt, hogy a fejlesztők a grafikán kívül több feladatott bízzanak az általános számításokra kihegyezett IGP-re, így ez még előnyére is válhat a rendszernek, amint a fejlesztők megkapják az újítások kihasználásához szükséges fejlesztőkörnyezeteket.
És itt van a fricska eme remek hírre.
http://www.gamer365.hu/show-article.php?id=21502&news=1
_____________________________________________________
PSN ID: Leo58hun
Szabályzat, XBSLINK.
_____________________________________________________
PSN ID: Leo58hun
Szabályzat, XBSLINK.