Rainbow Six: Vegas TESZT - Laja X

Mélyen tisztelt uraim!

 

Újra itt lennék egy kezem által kreált szösszenettel, aminek most céltárgya a mostanság új és kezem közé került Tom Clancy széria újabb darabja. Pár óra bohóckodás után megfogadtam, hogy soha nem fogok előítélettel viseltetni egyetlen egy játékkal szemben, sem hogy miért, az itt lentebb kiderül. Akkor ugorjunk is neki.

Előélet: Szerintem senkinek nem kell különösebb képen bemutatnom a Tom Clancy féle taktikai fps-ek családját. Kiben milyen érzést kelt az viszont már annál érdekesebb. Na nálam pont itt volt a gond. Ha jól emlékszem a legutolsó rész, amihez szerencsém volt, az a GameCube-os példány volt, ami csúfos bukásban részesült. A pár ok a sok közül: gyér grafikai megvalósítás, gyatra játékmenet, gyerekes hibák tömkelege. Ezzel szemben viszont meg kell említenem az X-es Ghost Recon-t és az Island Thunder-t, amiket végig toltam és szívesen emlékszem vissza rájuk. Igaz, hogy külön vannak és külön is kell választanunk a Ghost Recon és Rainbow Six játékokat, mert az első inkább háború-szimulátor, az utóbbi pedig túszmentegetős-terror-elhárító.

Első benyomások: Szóval így indultam neki, nem túl nagy elánnal. Igazából nem is vettem volna a fáradságot, hogy foglalkozzak vele csak hát pár haverom kérte ezt a címet tőlem, és amikor a cuccukat Wink teszteltem hogy indul-e, akkor játszogattam vele egy hangyányit. Szerintem itt az ideje, hogy rátérjek a jelen prezentációra, amely immár a NEXTGEN kedvenc konzolunkra érkezett. Benyomatom a játékot, a címképernyőtől majdnem sírógörcsöt kaptam annyira sivár és igénytelen. Kicsit vártam, valami mással vackoltam. Elindult az autó demó, és felkaptam a fejem! Nagyon durva grafikával, nagyon durva kommandós tűzharcot vágtak össze! Valami ritka hangulatos helyszínekkel, és hangokkal, zenékkel! Töltöm is be ezerrel a new game opciót. Játék elindul és nyálképzés megindul!

Grafika, látványvilág: Na ezen a téren sikerül valami elképesztően jót alakítani a módosított Unreal motorral. Mindenhol nagyon szép, részletes textúrázással találkozik az ember. Ha a FEAR-ra nem tudtam azt mondani, hogy NEXTGEN game, akkor EZ AZ, a végletekig! Nagyban hozzá járul a játék értékéhez, hogy unikum helyszíneken játszódik a storry. Amiből sok van, tehát nem úgy kell elképzelni, ahogy én tettem. Azt hittem, végig unalmas kaszinó termekben kell túszokat szabadítani ész nélkül, de ez nem teljesen igaz. Ha jól emlékszem a játék Columbiában startol, egy nagyon király leépült városrészben, ami annyira jól sikerült, hogy szinte éreztem a bűzét. Majd következett Vegas, a város és innentől kezdve szinte csak itt fogunk tevékenykedni. Elsőként utcai harc majd később egy pláza méretű kaszinó innen pedig egy kínai étterem következik. Ide tartozik még a karakter animáció is, ami roppant meggyőző, nagyon durván emberszerű a mozgásuk. Nekem ez akkor tetszett a legjobban, amikor az ajtófélfáról lefordulnak egymás után kitakarítani a termet. Nem egyszerű az biztos. Beszéljünk kicsit a fegyverekről is, hiszen ez egy lövölde vagy mi. Wink Nagyon sok van belőlük karakterek szerint osztályozva: pisztolyok, géppisztolyok, gépkarabélyok, mesterlövész puskák és különböző robbantó szerek. Válfajonként is ezen belül még jó pár darab. Ezzel sincs gond szerintem. Mind nagyon jól néz ki, pont úgy ahogy kell! A por, füst, robbanás effektek nagyon jók. Nem nagyon tudnék belekötni. Az üvegek szépen törnek, a hullák nem tűnnek el, a golyó nyomok is teljesen rendben voltak. A fegyverek füstölnek, a fény-árnyék összhang is megvan. Vizuális téren nem lehet okunk a panaszra, higgyétek el nekem, ha mondom.

Hangzás: Na ez a mama kedvence. Ritka módon mostanában azt veszem észre, ha nincs meg az összhang a játék és a zenei hangzás és hang effektek között, nem tudom magam beleélni az adott szituációba. Nagyon sok ígéretes holmi hasalt már el ez miatt. Az összhang szinte tökéletes, azért vannak apróbb hibák. Aki erre nem allergiás, mint én, az észre sem fogja azt venni. Gondolok itt arra, hogy nagyon sokat lövöldöztem igazi AK-47-kel és rögtön észreveszem, ha egy játékban nem stimmel az egyébkén igencsak jellegzetes hangja. Mást ehhez hozzá fűzni nem tudok, és nem is igazán érdemes.

Játékélmény: Mit sem ér a fenti két dolog tökéletes összhangja, ha maga a játék nem köt le. Igazam van? Én mondtam! Szavam ne felejtsem gyorsan, leszögezem a saját véleményem. Uraim ez egy nagyon egyben lévő, nem éppen rétegjáték! Nem annyira a story miatt mondom ezt, hanem azért mert végre szakítottak azzal a baromsággal, hogy egy akciót meg kellett terveznem a legutolsó töltényig. Így is jó esélyem volt, arra hogy kinyírják a túszokat. Most pörög a dolog, van rengeteg terror muki a pályán, aki mind arra vár, hogy jól fejbe lőjem őket! Wink A játék kompszitásából nem von le semmit az akció pörgősége, mert soha nem csökken le a játék egy agyatlan lövölde szintjére. Azért, mert túszokat menteni még most is kell, csak nem annyira bonyolult, mint eddig. Bár még sokszor kell még újra kezdeni egy-egy adott pálya részt, amiatt hogy nem élte túl a túsz a rendfenntartó erők ténykedését. A játék chekpoint rendszert használ, amit autó el is ment és innen lehet folytatni a tutit. Ez jó és rossz vegyesen. Rossz, mert ha meghalsz, előröl kell kezdened az adott szakaszt. Jó, mert nincsenek egymástól nagyon messze. Bár volt egyszer kétszer, hogy azt hittem, soha nem érek el a következőhöz. Aki szereti a valósághű taktikai FPS-ket, az jobban rá fog kattani mint a Gears of War-ra ezt, garantálom.

Story: Vagyok én az ász antiterror csapatparancsnok, és két hű fegyverhordózom. Azt a feladatot kapom, hogy fogjak el Columbiában egy régóta körözött és rettegett terrorista hölgyet, akinek nagyon mocskos szája van. Az akció során valami nagyon rosszul sül el, pedig a hírszerzés nagyon stabil állásponton volt. Két társamat elvitték a terroristák, tégla van közöttünk! A következő helyszín Vegas ahol hatalmukba kerítettek egy teljes kaszinót vendégestül, alkalmazottastul. Megérkezésemkor kapok két újabb renegát kommandóst, aki ég a vágytól, hogy valamit visszafizethessen az önjelölt világ urainak. Sajnos a túszok jó részével csak holtan találkozunk. A többit derítsétek ki magatok!

Összegzés: Hát ez egy újabb piros pont a 360 amúgy sem gyenge játék palettáján. Én nem szeretem ezeket a túszmentős terror elhárító cuccokat, mert túl szöszmötölősek nekem. Viszont akkor is el kell ismernem a játék érdemeit,mert vannak bőven, hál istennek. Még jöhet ehhez hasonló produktum a gépre, mind meg lesz becsülve, azt hiszem. Megnéztem a neten egy-két videót a multi részét illetően. Nagyon komoly dolgokat nyomatnak a srácok a LIVE-on, még én is látok benne egy rakat fantáziát. Pedig a Single Player mód is teljesen rendben van. Aki tudja, szerezze be bátran nem fog benne csalódni.