Def Jam : Fight for NY TESZT - Shock Osugi

Amerikában a Rap és Hip-Hop kultusza napjainkban az egekig szárnyal. Hogy-hogy nem, a szoftvercégek úgy döntöttek: ha már úton-útfélen azt hirdeti magáról a sok ganxsta, hogy ő milyen f*szagyerek, hát mutassák is meg. Nos erre ad lehetőséget a Def Jam: Fight for NY, ahol az a feladatunk, hogy a New York-i alvilágot uralmunk alá hajtsuk, elhappolva a bizniszt Snoop Dogg elől.

A játék elején egy marcona fekának (D-Mob) nyújt gyors, és főleg ingyenes transzfert a helyi rendőrség, persze akarata ellenére. A rendőrök autóját azonban "véletlen" baleset éri: beléjük hajt egy dzsip, melyet mi vezetünk. Marcona feka a kocsiba be, söprés.

A kellemes kinézetű menüben a story módra tévedve először egy rendőrségi rajzolóhoz vezet utunk, ahol az egyik balesetet szenvedő rendőr emlékeiből szánk íze szerint összerakhatunk magunkról egy fantomképet, sőt, még hangunk jellegét is kiválaszthatjuk.

Ha mindennel megvagyunk, A-t nyomva rögvest folytatódik az iméntiekben abbamaradt intro, immár azonban a lábunkon túl az arcunk is látszik a realtime animációban. D-mobot hazafurikázva találkozunk az ő kedves barátaival, akik kérdésére megtudjuk, hogy immár a gang taglistáján szerepel a mi nevünk is. Irány rögtön az edzőterem, ahol meg kell mutatnunk, mennyire vagyunk mi tökös legények.

Az edzőterem effektív a tutorial pálya, pár percben megtudjuk, hogy harcoljunk eredményesen, majd hozzánkvágnak közel két lepedőt (persze dollárban), és utunkra engednek.

A játék navigációja gyönyörű, karrierünket saját lakásunkból irányíthatjuk, ott találjuk az opciókat, térképet, stb.

Ha már pénzünk van, a Shop Districtbe (Üzleti övezet) elvándorolva felruházkodhatunk, gyúrhatunk a képességeinken, de van még tetkószalon és ékszerész is az üzletek közt. Ha kialakítottuk a designt, valamint kiválasztottuk harci stílusunkat a rendelkezésre álló ötből, már zúzhatjuk is be az első arcokat.

Egy helyszín rendszerint 4 ellenfélnek szolgál találkahelyül, ha egymás után mindet padlóra küldjük (ami nem könnyű), a helyszín eltűnik a térképről, és átadja helyét egy újnak. Természetesen ez nem minden helyszínre igaz, vannak olyan pontok is a térképen, ahol versenyeken vehetünk részt, ítt általában a "ki marad állva" szabály az érvényes, rajtunk kívül három másik ember is gyakja egymást és minket is az ilyen rendezvényeken.

Pihenésképp egy-egy bárba is betérhetünk, persze bunyó nélkül ott sem ússzuk meg. Ezeken a helyeken viszont az ellenfél legyőzése esetén választhatunk magunknak valami szemrevaló luvnyát is, ágymelegítő funkcióra.

Ha leváltjuk a csajunkat, az rendszerint beleköt az új szerzeménybe, ilyenkor a szép hölgyek bőrébe bújva óvhatjuk meg egészségi állapotunkat a másik körmeitől.

Muszáj megemlítenem, hogy a játékmenet csúnyán eltér a fair play fogalmától. Ha közel megyünk a balhét körbeálló tömeghez, a csürhe visszalök, ami nem feltétlen jön jól a számunkra, bár az ő szimpátiájukat megnyerhetjük, ha totálisan felékszerezzük-tetkózzuk-öltöztetjük figuránkat, ezzel is növelve reputációnkat. A tömeg totálisan interaktív, van úgy, hogy a kezünkbe nyomnak egy fegyvernek látszó tárgyat, de ha ellenfelünket a tömegbe lökjük, lefogják, így nagyon csúnyán összeverhetjük a delikvenst. A fairplayhez hozzá tartozik az is, hogy példának okáért egy billiárdasztalnak nekilökve emberünket, tisztességesen az arcába, és egyéb érzékeny pontjaiba léphetünk, de természetesen fekvő állapotában is kirugdoshatjuk a beleit.

A helyszínek kihasználásának sem szabtak tehát határt az alkotók, a metróaluljáróban is simán az éppen közelgő metró alá taszajthatjuk áldozatunkat, de annak sincs semmi akadálya, hogy a kollega fejét beépítsük egy - addig még működő - zenegépbe.

Összegezve a játék grafikája gyönyörű, az interakció szinte sosem látott méreteket ölt benne, és hihetetlen változatos mind a játékmenet, mind pedig a tartalom, gondolok ezalatt a többszáz féle forma ruházatra, ékszerre, és még sorolhatnám.

Az irányítás is pöpecre sikerült, nagyjából fél óra leforgása alatt már kentem-vágtam a mithogyant. A játékkal szemben negatívumot nem tudok felhozni, mivel még a storyline is erős, karakteres ízt ad a játéknak. Ha a játékkollekciótokban szerepel a Dead Or Alive, a Def Jamnek is ott a helye a polcon, közvetlen mellette: 10 PONT!